Forum Rosja-Polska Forum Rosja-Polska
2135
BLOG

Czy jestem rusofobem?

Forum Rosja-Polska Forum Rosja-Polska Polityka Obserwuj notkę 262

Znajomi pytali mnie niedawno, czy jestem rusofobem. „Sam uważam się za rusofila” -odpowiedziałem. Lubię Rosję i uważam ją za piękny kraj. Lubię Rosjan i mam tam wielu przyjaciół. Nie przejawiam przecież żadnej niechęci do Rosji i do Rosjan.

Moi znajomi zaczęli się śmiać ze mnie. Ja wtedy zacząłem z innej beczki. Parłem do tego , że nie jestem rusofobem, ani rusofilem. Chciałem udowodnić, że jestem rusorealistą. Rozumiem i pojmuję przecież chęć Rosjan że chcą żyć w państwie które musi być mocarstwem, że chcą zdobywać kosmos i jeszcze wiele argumentów wyciągałem.

Znajomi tylko się uśmiechali i wszystkie moje argumenty zostały przez nich odrzucone i oświadczyli:
"Jesteśmy przekonani , że jesteś rusofobem!"

Zadali mi kilka pytań na które udzieliłem im odpowiedzi. Oto one:

  1. Uważam, że w Rosji panuje system specyficznej suwerennej demokracji, czy też monarcho demokracji. W systemie tym pojedynczy człowiek nie jest podmiotem, a jest przedmiotem.
  2. Jestem przekonany, że wielu Rosjan wpadło w taką specyficzną, historyczną białą plamę, czy dziurę pomiędzy swoją historią, a współczesnymi czasami , którą powinni przezwyciężyć. I nie są w stanie zrozumieć poglądów wybitnego Rosjanina Michaiła Gorbaczowa, że ostatnia próba przekształcania świata podjęta w ZSRR nie udała się. Chcieliby dalej trwać w czasach ZSRR i widzieć Rosję jako wszechświatowe super mocarstwo.
  3. Uważam, że czasy budowy komunizmu za Lenina, Stalina i później to czas dla Rosji w znacznej części stracony! Lenin stworzył przecież najstraszniejszą organizację w 12 – wiecznej historii Rosji — ВЧК (Всероссийская чрезвычайная комиссия), która ogłosiła wrogiem narodu sam naród.
  4. A Stalina uważam , za najbardziej krwawe „божество”w historii Rosji. Odpowiedzialny jest za to, że od własnej władzy zginęło nie mniej niż 40 milionów Rosjan. A w Rosji w latach 1825 -1905 z powodów politycznych, na podstawie wyroków sądowych zostało straconych 17 (siedemnaście) osób. Rosjanie! Pora przyznać i najważniejsze - uświadomić sobie, że czasy Stalina – Lenina, to czasy ogromnej katastrofy, historycznego fiaska i przegranej cywilizacji ZSRR!
  5. Twierdzę, że na początku ubiegłego wieku Rosja była krajem największego cudu ekonomicznego w Eurazji. ХХ wiek był wiekiem kryzysu dla Rosji pod wieloma względami. Również duchowe życie Rosji zamierało pod rządami komunistów. Po Gurdżijewie, Floreńskim i ojcu Sergieju Mikołajewiczu Bułgakowie, prawie całkowicie zamarło. I efekty tego zamarcia widoczne są do dziś.
    Rosja na początku XX wieku była krajem rolniczym. Ponad 80% ludności to chłopi. Rosja była krajem o ogromnym przyroście naturalnym. Niektórzy twierdzą, że spośród wszystkich krajów, w których prowadzono statystyki – w Rosji był największy przyrost naturalny. A Rosja, będąc krajem rolniczym, była jednocześnie wśród pierwszej piątki najbardziej rozwiniętych krajów przemysłowych na świecie. I podobno miała jeden z najstabilniejszych na świecie budżetów. Jeden ze znanych ekonomistów tych czasów - Tugan-Baranowski zapewnia, że odnośnie poziomu obejmowania kooperacją swojej gospodarki, też znajdowała się w ścisłej czołówce światowej.
  6. Uważam, że wiek XX był wiekiem największego kryzysu dla Rosji. Dla Rosjan był to wiek porażki, głębokiej porażki porównywalnej tylko z ty, co Rosjanie przeżyli w XIII wieku podczas mongolskiej niewoli.
  7. No i jestem zwolennikiem nie wszystkich poglądów Danilewskiego Nikołaja Jakowlewicza!
  8. I na koniec uważam, że w ZSRR było dużo клопов и тараканов, a sam je widziałem 2 razy podczas pobytu w Rosji.

Czy Wy, szanowni goście analizując to moje wyznanie, uważacie mnie za rusofoba? Jestem ciekaw!

Sam uważam, że wszyscy którzy uważają mnie za rusofoba powinni вырваться из тупика — вернуться из СССР в Россию. Bo oni sami są groźnymi rusofobami! A Dopóki większość Rosjan tego nie uczyni, to „Polska ma prawo traktować swoją rusofobię jako instynkt samozachowawczy. Więcej nie ma sensu mówić. Ktoś, kto inaczej interpretuje znaczenie rusofobii w Polsce, jednocześnie jest zwolennikiem ograniczonej suwerenności Polski i mitu, iż nie potrafimy sami stworzyć wolnego kraju Polaków.” – Już nie pamiętam, kto to w Polsce napisał, ale zgadzam się z takim poglądem.
Nie chcę tak myślącej Rosji:


Chciałbym mieć sąsiadów – Rosjan do których mam pełne zaufanie. „Nieufność, a nawet pewien strach jest czymś głęboko naturalnym i racjonalnym, ponieważ wynika z określonych doświadczeń przeszłości , zgodnie z zasadą: historia magistra vitae!
Jewtuszenko pisał tak:

…но как из наследников Сталина
Сталина вынести?
…не нравится время,
в котором пусты лагеря,
спокойным я быть не сумею.
Покуда наследники Сталина
живы еще на земле…

I mam nadzieję, że spadkobiercy Stalina znikną wiele wcześniej przed ich wymarciem. Po prostu, zmieni się ich myślenie!

Przecież Arnold Toynbee pisał: historia postępuje tak, że każde społeczeństwo potyka się z różnymi wyzwaniami i powinno zareagować na te wezwania. Ta jego koncepcja „wyzwanie – reakcja” stanowią siłę zapewniającą postęp historii. I jestem przekonany, że te wyzwania przed którymi stoi społeczeństwo Rosji zostaną przezwyciężone. Jeśli nie, to Rosja będzie zmierzać ku upadkowi.

ROSJA TERAZ ZNAJDUJE SIĘ W PUNKCIE PRZEŁOMOWYM SWOJEJ HISTORII!!!

I mam nadzieję, że Rosja się odrodzi, ale nie ZSRR!

Na koniec pragnę podkreślić, że nie odczuwam żadnej fobii wobec rosyjskich dziewczyn! Co więcej? Uważam, że są piękne, inteligentne i wyrozumiałe i chcą odrodzenia Rosji. I za to kocham je wszystkie!

To może jednak nie jestem rusofobem?


Zbigwie
 

"Империализм - зло и глупость. Он вредит интересам народа России. (...) "На Украине произошло народное восстание против коррумпированной и воровской власти. Ядром этого восстания были Киев и западные области страны, но его поддержала (молчаливо) и большая часть юго-востока, иначе бы сейчас Янукович не проводил странных пресс-конференций в Ростове-на-Дону. На эту тему есть политическое заявление партии, которую я возглавляю. У народа есть право на восстание в условиях, когда другие политические методы борьбы исчерпаны. Не буду долго рассусоливать. Два примера о том, что такое "власть Януковича": а) сын Януковича, бывший стоматологом, стремительно превратился в долларового миллиардера. Что может ещё лучше иллюстрировать чудовищную коррупцию? б) Премьер-министр Азаров, из-за которого во многом и начался «Майдан", долго втирал всем про ужасный Запад, иностранное влияние и "гей-ропу", а сам после отставки, быстро свалил жить в Австрию, где у его семьи поместье и банковские счета. Что может лучше иллюстрировать чудовищное лицемерие? Хоть ты из Донецка, хоть ты из Львова - нормальный человек понимает, что такую власть надо менять. Вор Янукович решил, что тех, кто им недоволен, надо бить по голове. А потом решил, что в них надо стрелять. Вот и оказался в Ростове. (...) "Oczywiście, że są między naszymi krajami i drażliwe tematy ale o nich jest głośno i trwa taki jakby wyścig, kto komu bardziej dokopie. Uważam, że dużo lepsza jest rozmowa na zasadzie - owszem, to i tamto się wydarzyło ale i wydarzyło się też to i to. Po prostu na samych konfliktach pokoju się nie zbuduje, trzeba pokazywać też i to, że możemy razem coś pozytywnego zdziałać, że są sprawy które potrafią nas łączyć, że między nami była nie tylko nienawiść i krzywdy. Mamy momenty w historii które Rosjan i Polaków zbliżają, mamy i takie które dzielą. O tych drugich mówi się dużo, o tych pierwszych prawie nic. Stawia się pomnik najeźdźcom z Armii Czerwonej, a nie honoruje się rosyjskich żołnierzy sojuszniczych, ginących w obronie niepodległej Polski i niepodległej białej Rosji. " PSZCZELARZ http://bezwodkinierazbieriosz.salon24.pl/283223,kaukaskie-termopile-6tej-kompanii-6#comment_4049311 **************************************************** *******************************************************

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka